Betänkansvärt...

Ibland funderar jag lite. Speciellt när livet varit jobbigt och det börjar lätta på trycket. Det är precis som om då har jag blivit ett steg förnuftigare, och blivit lite mera klarsynt.
För länge sedan strävade jag efter att vara perfekt. Fel fick absolut inte göras, varken av mig eller min omgivning.
Sedan förstod jag att ingen är perfekt. EFter flerårig strävan att vara perfekt så var det svårt att vända på beteendet. Idag har jag kommit på att jag kommit en bra bit på väg :-)
Jag accepterar att jag gör fel, jag accepterar att andra gör fel. Det mesta går att lösa ändå! Fantastiskt, eller hur!
Och att jag gör fel visar ju bara att jag faktiskt gör något, inte bara sitter i ett hörn och inte vågar göra något.
Därmed blir livet mer levande.

Tänk och bli gammal och känna att man inte har levt sitt liv. Att man velat uppleva mer. Att man inte upplevt saker för rädsla att göra fel! Hemska tanke! Man brukar säga att man ska göra en bra sak om dagen. Varför inte ett fel om dagen?


Ha en bra kväll!