Grand Hotel, Lund

Som jag skrev tidigare så var jag på Grand Hotel och åt i torsdags kväll. Och vill gärna dela med mig lite av de bider jag tog.
 
Dukningen i Sten Bromanrummet innan alla gäster kom.
 
 
Nere i vinkällaren där vi fick champagne och lite vinkunskap.
 
 
Det är ingen dålig vinkällare!
 
 
 
 
Maten var underbar!
Menyn var:

Skaldjurssoppa med tempererad havskräfta från Bohuslän, champinjon och krasse

Tryffelfärserad tupp från Tockafarmen med grillad rotselleri, brynt smör, kastanj och rostad tuppsky

Mazarin med karamelliserad gräddfilsglass, krossade maränger, hjortron och citron ört

 
 
 
Och här har vi den blivande statsanställde :-)
 
 
Och en kollega var jättesnäll och erbjöd sig att ta ett foto på mig! Jag brukar ju alltid vara den som står bakom kameran!
 
 
Ja, lite bilder i all enkelhet, har inte lagt upp bilder på mina kolleger då
jag inte vet vad dom tycker om det....
 
En bild på Sten Broman som var ständig gäst på Grand...