Årets fattigaste helg??

Det sägs att sista helgen innan lön i januari är årets fattigaste helg. Möjligt, men jag brukar inte känna av det så mycket själv. Patrik och jag startade helgen med en middag på Mi&Ni i Staffanstorp. Det är en gammal järnvägsstation som är renoverad till restaurang, jättemysig.
 
candlelight dinner emoticon
 
Till förrätt tog jag en liten tapastallrik. Den bruna saken till höger kändes lite som pulled pork, jättegott.
 
 
Till varmrätt Smörstekt Pärlhöna med gräddkokt savoykål, friterad svartkål och potatisstomp. Det var en god pippi!
 
 
Det blev en mysig kväll som avslutades en stund med Micke och Sara hemma i soffan.
 
I går åkte Patrik och jag på lite utflykt. Vi åkte till Sjöbo där butiken Hunden & Herden ligger. De har engelska kläder och lite jakttillbehör. Massvis med prylar och vi gick flera rundor och upptäckte nya saker hela tiden. Patrik investerade i en väst som matchar hans tweedkavaj.
 
Sen körde vi till Veberöd och lunchade på Niromas café. Jättemysig atmosfär. Tror de har renoverat alldeles nyligen. De har lunch, a la carté, delikatessdisk och mumsiga chokladpraliner.
 
 
Jag åt en kräftsallad och Patrik en kräftmacka. Mycket nöjda blev vi!
 
 
I delikatessen hittade jag fransk lemonad och kände att det måste vi prova. Även olika sorters popcorn, tom som sitter kvar på kolven. Ska bli spännande att poppa. Lemonaden provade vi igår till eftermiddagsfikat och kunde konstatera att smaken apelsin var lite svag, ska prova citron nästa gång.
 
corn on the cob emoticon
 
 
När vi var färdiglunchade fick vi för oss att åka till Övedskloster och kolla in deras gårdsbutik. Jag har sett den på facebook och blev då nyfiken. Men vi blev lite besvikna. Jätte, jättedyra kläder, och inte mycket alls. Knappt någon inredning. Köttet är en frys som står bakom, inte säljande alls. Näe, dit kör vi inte igen...
 
 
Men det är vackra trakter!
 
 
Stannade till vid Häljasjön på hemvägen och tog lite foton på den frusna naturen!
 
 
 
 
Och på kvällen åkte vi till Furulund och gratulerade Sara på hennes födelsedag, som egentligen är idag!
Här sitter hon och bara vääntar på att få lov att börja öppna sina paket!
 
birthday present and cake emoticon
 
 
Blommor, örhängen, glas, ugnsformar, en berlock och ett smörgåsjärn fick hon!
 
En trevlig kväll blev det med god mat och trevligt sällskap. Var jättetrött när vi körde hem, men till min stora glädje visade termometern på bilen på +1 när vi började köra! Så skönt, jag är trött på snön!
 
yawn emoticon